Chapman, 22 augusti

Chapman var arg idag, riktigt arg, haha! Han är så söt när han är arg, för han visar det verkligen. Inte i stallet eller något för då är han världens ängel, utan det är i ridningen som han tar ut sin ilska haha!

Han sparkade bakut, stegrade och gjorde krumsprån i princip hela tiden. Min kompis som var med sa "ska du verkligen rida honom då han är sådär?" och då svarade jag "det är precis nu jag ska rida honom för att visa vem som bestämmer!"

Men jag tror jag vet varför Chappe var sur.. Har ju knappt varit med dom någonting alls i helgen, dom vilade ju och har bara stått i hagen. Chapman vill ha ett "socialt förhållande" eller vad man ska kalla det med mig, så jag måste pyssla med honom nästan varje dag, annars blir han såhär. Då jag menar pyssla så menar jag inte på klappa lite i hagen utan det är, ta in honom till stallet, borsta, mysa, gosa, klappa, prata, sen borsta lite till, fläta man/svans, knoppa eller vad som helst, bara jag håller på med honom. Det är det som gör honom så speciell, min lilla prins! :) ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0