Chapman, 9 augusti

Chapman var helt jävla tokig idag. Han har ju precis som Chickan stått i två dagar och äter kraftfoder med extra energi. Men det var ju inte tänkt att dom skulle stå igår men jag hann helt enkelt inte rida då.

I alla fall så trippade han hela tiden i skritten, försökte ändå jobba honom vilket gick sådär. Sen fattade jag galopp, och så skulle jag ta en förhållning och då började han bara bocka och bocka och bocka. Kändes som om hans mål med dagens ridpass var att få av mig, men det lyckades han inte med! Stängde inte grinden till ridbanan så han sprang stegrade ut från banan med mig två eller tre gånger.. Stegrade mycket inne på banan, gjorde levade och allt som han brukar göra. Hoppade lite istället för att försöka jobba dressyr med honom. Hoppningen tyckte han var roligare och slutade stegra så mycket. Hoppade några linjer, tränade lite omhoppning på en hinder som va typ 30cm haha. Hoppade en trippel två gånger..

Vilket sug han har mot hinder alltså. Och sprången.. Har aldrig ridit en häst som han. När det är lågt hoppar han på fart, men när det bli högt hoppar han perfekt, precis som han ska! Gud vad jag tycker om dig! Ångrar inte att jag var så envis och lyckades övertala mamma och pappa om att köpa dig! :) :love:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0