Chiquita, 9 augusti

Red dressyr i stora paddocken. Hon var sjukt pigg, stått i två dagar och äter kraftfoder med extra energi, 1 liter om dagen haha! Men det var bara bra att hon var pigg.

Började med att skritta en liten stund och jobba henne runt fyrkanten och lite småvolter. Sen fattade jag galopp och galopperade runt fyrkanten i båda varven, och i slutet gasade jag på henne och det tyckte hon om. Saktade sedan av till skritt och skulle jobba henne på en stor volt, hon trippade fram tills hon verkligen började jobba. Först lät jag henne gå i hennes "vanliga" form som är ganska låg, sen tog jag upp henne i en högre form. Hon är inte van att gå i den högra formen men hon gjorde det riktigt bra och hade öronen framåt hela tiden. Skrittade mycket, travade lite, både i hög och låg form. Fattade sedan galopp. Först ville hon inte jobba i galoppen men sen då hände det grejer! Jag kände riktigt hur hon jobbade med hela kroppen, varenda steg. GUD SÅ FIN HON VAR!! Helt otroligt! :D Tog även ca 5-6 språng bara att känna av henne inför helgen, och det kändes superbra! Har ju gjort klassändrigar så hon är anmäld LB LA båda dagarna, men kommer bara hoppa tre klasser! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0