Chiquita & Chapman, 4 augusti

Red ut med en kompis idag. Jag red Chapman och min kompis red Chiquita. Gick verkligen jättebra! Dock så blev Chapman lite (läs jävligt mycket..!) cp på vägen hem när Chiquita var först så då började han stegra jättehögt och sparka bakut/hoppa med bakbenen samtidigt, alltså gjorde han levade, om ni vet vad det är. Och när han gör så är det inte så himla lätt att sitta kvar, för jag känner inte om han tänker lägga till bakbenen eller inte. Dock så klarade jag mig undan med att bara tappa ena stigbygeln när han stegrade och sen hoppade, men jag fick tillbaka den snabbt och ja, det gick bra helt enkelt. Sen gick resten bra, men det är lite smått läskigt när han stegrar sådär superhögt..! Red en annan väg hem så det blev lite variation, var ute i skogen kanske 1,5h sen red vi på banan kanske i 10 minuter när vi kom tillbaka, så ungefär 2h blev det.

Har inga bilder så jag kastar in någon gammal! :D P&L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0