Haha, sämst

Vadå sämst uppdatering? Förlåt! :(

Igår red jag ett lite lättare dressyrpass på Chapman i lilla paddocken. Red på mitt tvådelade pessoabett, ville testa något nytt eftersom jag bara har ridit honom på tredelat pessoa, och själv tycker jag att det är stor skillnad om bett är två- eller tredelade. I alla fall så gick det bra, tror inte riktigt han gillade tvådelat så de "ställer" sig upp i gommen, så inget mer tvådelat på honom! :)

Chiquita red jag ut barbacka med. I början var hon jätteseg, ville inte ens gå från stallet. Tur jag hade med mig spö annars skulle vi nog stå där och bråka än. :P Sen när vi hade skrittat ca 20 meter så tvärvände hon bara hem, för det låg sly på sidan av cykelstigen där jag reed och under slyet var det ju självklart monster. Sen dess så trippade hon typ fram hela tiden, tänkte egentligen bara skritta men blev en rääsergalopp uppför en backe och även lite trav. Nästan hemma vid stallet träffade jag min gamla mellanstadielärare, och gud så roligt det var att se henne!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0