Ponnyerna sover inne inatt

Japp, precis som det står där uppe. Tog in mina ponnyer ikväll eftersom dom var dyngsura och har stått ute hela dagen utan täcken i regnet, tyckte riktigt synd om dem. :( Så då tog jag in dom och gav dom tonvis med hö, Chapman fick även ett fleecetäcke på sig då han är väldigt frusen av sig! Han stod till och med och skakade i sin spilta! Haha nu blev ni lagomt förvånade va? Att Chapman står i spilta, det trodde ni inte! ;) Näemen han kan inte stå i box, han går bara runt runt hela tiden så då tar det ca 40 mintuer att mocka efter en natt. Så då känns det bättre att han får stå fastspännd och vila mer istället för att vara lös och gå runt runt hela natten.

Så det är så det ligger till! :) Dom blev då riktigt glada över att få komma in, stackars alla andra hästarna som står ute inatt i regnet.. Tänk så spänd och kall dom kommer vara imorgon:(. Det ville inte jag skulle hända mina hästar, speciellt inte eftersom jag har hoppträning imorgon, det räcker med att dom står och spänner sig i transporten i ca 1,5h.. Vi har ju en bit dit, 13 mil ungefär. Men det brukar gå snabbt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0