Chapman, 22 juli

Red markarbete/hoppning på stora banan idag. Hade mamma med mig, men tyvärr så glömde jag ta med både kamera och filmkamera, så ni får klara er utan det idag. Chapman är "rädd för förändringar" om man ska kalla det så. Som idag, då hade vi två studs sen ett galoppsprång till ett räcke (till att börja med). Hoppade det några gånger, sen la vi till ett till hinder två galoppsprång bort. Det blev en tvärnit och springa på sidan och lite stegringar, sen inget mer med det. Sen la vi till ett till hinder efter så det blev en till studs, han tvekade lite med hoppade ändå.

Sen skulle vi ta det från andra hållet, och det tyckte han var konstigt så då blev det samma sak igen fast redan på första hindret. Sen hoppade han genom hela, men jag kände att han tryckte emot litegrann så jag hoppade serien tills han inte tryckte längre, vilket inte tog så lång tid.

I slutet tog vi bort allt och byggde en oxer på 1m. Har bara hoppat räcken på 1m och det kanske är bra att ha hoppat en oxer nån gång i alla fall tills LA-debuten om en och en halv vecka, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0