Tävling, Vindelns Ridklubb

Lördag

Chiquita: Hon gick en LC och en LB. På framhoppningen i LC på krashade vi in i oxern och hon hade frambenen mellan fram- och bakbommen, men det gick ändå bra. Hon hoppade "bara" ca 1m över den sen. Banan gick i alla fall bra, hon hoppade super på allt, stod inte emot på något hinder alls, förutom på näst sista i grunden, men då var jag på henne, vilket resulterade med att vi gjorde i princip samma sak som på framhoppningen men det gick bra ändå. I LB så var hon trött. Jag förstår henne, hon är inte i den bästa tävlingskonditionen direkt! Men vi gick i alla fall dubbelnolla, hon höll på att stanna på ett eller två hinder, men då "skrek" jag på henne, om ni ponnyryttare fattar vad jag menar! ;)

Chapman: Han gick en LB och en LA. Har hjärnsläpp nu så jag minns inte hur det gick i LBn, men vi har film på allt så filmerna kommer, i promise! (Tror att jag nollade, men är osäker!) På framhoppningen i LAn så krashade vi också in i oxern, och efter det blev han väldigt osäker eftersom han har noll rutin alls. Jag flög i alla fall av i den här krashen och det enda jag såg var Chapmans mage, men jag klarade mig utan att bli trampad. Inne på banan så flöt allt på tills kombinationen, då stoppade vi ut oss. Men ni kommer få se den filmen för han viker åt sidan i absolut sista sekund.

Söndag


Chiquita: Hon fick gå en LC idag. Hon var jättetrött, men kämpade på bra. Vi dubbelnollade och kom på en andraplats! Min lilla bäbis! :D Såå duktig. Det gick typ bara långsammare och långsammare men hoppade det gjorde hon och felfritt! Kul avslut på tävlingen, blå rosett och hästgodis! :)

Chapman: Gick LB och LA idag med. Vägrade ut oss i LB, så jag funderade över att skippa LA. Men det gjorde jag inte. Fick hjälp av min tränare (världens bästa!!) Camilla, och då funkar verkligen allt! Det var bedömmning A:1:A och på näst sista i grunden fick vi ett pet, men det var helt och hållet mitt fel eftersom jag backade honom för mycket! Han hoppade TVÅ stycken tvåkombinationer utan att ens försöka smita, gud så duktig han var, och gud så glad jag var! Skiter totalt i bommen som föll! Totalt blev jag 5a i DM med denna herre, vadå duktig ponny?! Aldrig tävlad förut, och nu kom vi 5a i DM och jag har haft honom i ca 3 månader. Vilken champion!




Nu är det tävling på SURF om två veckor, då blir det till att satsa på nollor i LA med Chapman! ;) Chickan kanske också startar en LA där, vi får se! Har alltid gått superbra för oss på SURF så jag hoppas det gäller för i år också! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0