Chapman

Många har undrat vad som har hänt med Chapman, så jag skriver det i ett inlägg istället för att skriva det till alla på bloggar.

Förra veckan (i tisdags) när jag var ute och red i skogen så var han helt cp, så han stegrade och kastade sig sedan åt sidan. Han fick då en pinne i bakbenet, men jag kunde rida hem och han visade ingen hälta. Tillbaka på stallet så tvättade jag såret och sprayade med sårspray, och ledde sedan ut honom i hagen. Senare på kvällen ringde dom som hade intaget och sa att han hoppade på treben.

På onsdagmorgon for jag dit för att ta ut honom, men då hoppade han fortfarande. Väntade på stallet tills klockan blev 9, då jag gick ner till veterinären så då kom dom upp och kollade på honom, gav honom smärtstillande och antibiotika.

Nu mår han bra, han är nästan helt återställd. Han har haft boxvila sen i tisdags, har bara varit ute och gått med honom några gånger. Imorgon ska han få börja vara ute om dagarna, fast inte i samma hage som Chickan. Han kommer stå i en liten mindre hage själv till att börja med så att han får röra på sig litegrann. Kommer nog kunna börja rida honom i veckan, hoppas jag! :)





Kommentarer
Postat av: Anonym

tråkigt. kommer ni tävla i umeå?

2011-10-03 @ 21:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0