Chapman, 7 september

Trimmade honom lite i ridhuset istället för att rida ut. Red med "dressyrtränset" alltså med vanligt tredelat bett. Jobbade väldigt mycket i skritt innan jag började trava. Jobbade på stora och små volter, gjorde halt och stå kvar i form och jobbade även med att flytta för skänkeln/skänkelvikning. Skänkelvikningarna blir bara bättre och bättre för varje gång, han är så duktig! :) Travade och gjorde samma sak, fast ingen skänkelvikning då. Tar allt i lugn takt med honom då han inte var så välriden och utbildad då han kom, så då var det bara att börja med det. Fick ju göra samma sak på Chickan, så jag är van haha! Och nu är jag ju bättre ryttare också. :)

Efter galoppen var han tokig, som vanligt. Så då skrittade jag resten av passet och då blev han lugn! :) Inget hårt pass direkt men det räckte, han var jättefin och jobbade precis som jag ville! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0